1 Şubat 2013 Cuma

Vitrin Kopyacıları

Moda nedir sorusuna herkesin kendine göre bir cevabı oluyor.. 
Kimimiz bana yakışan bence moda olandır derken, bazılarımız büyük moda evlerini takip ediyor, bazılarımız da daha erişilebilir markaları.

İster istemez hepimiz modayı birazda olsa takip ediyoruz. O sezon bir çok moda haftasında görülenler vitrinleri süslemeye başlıyor ve kendimizi onlardan alırken buluyoruz..
Hele ki indirim zamanı.. Bu sezona ve gelecek sezona yönelik alışverişimizin en çok arttığı zaman indirim zamanlarıdır desek çok da yalan olmaz.. ^^


Blogları okuyoruz, dergileri karıştırıyoruz, interneti araştırıyoruz o sezon neler moda, hangi renkler ön planda, hangi iki trend iyi uyar gibi sorularımıza yanıt buluyoruz.

Fakat bazılarımız var ki biraz hile yapıyor.. Yada biraz (!) kopya çekiyor da diyebiliriz..
Kim mi onlar.. Benim dediğim ismiyle 'Vitrin Kopyacıları'.


Büyük ve sezona yön veren, sezon için kilit ürünleri ortaya çıkaran büyük moda evlerinin kıyafetlerinin benzerini olabildiğince kısa sürede çıkaran markalar favorileridir. Yada vitrinlerinde güzel kombin bulunan markalar..

Aslında buraya kadar herşey normal.. Bir çoğumuzun  favorisi değil mi bu markalar.. 
Benim bahsettiğim yukarıda da yazdığım gibi 'Vitrin Kopyacıları'..

Gidip vitrindeki kombinin aynısını almaktan bahsediyorum.
Sanki satış elemanları çok harika kombin yapmayı başarıyormuş gibi.. 
Tamam, belki kombindeki tüm ürünleri, şapkasından ayakkabısına beğenmiş olabilirsiniz ama hepsini almakta biraz garip olmuyor mu?

Bir de o kombini alıp hiç bozmadan devamlı aynı şekilde giyenler var..
O kazak, pantolon, etek, gömlek, çanta, ayakkabı hatta takılar bile çoğu zaman değişmeden aynı mankenin üzerinden alındığı kombinle giyilmeye devam ediliyor. (O.o)
Bir de hepsinin havası 'Çok iyi giyiniyorum, modayı çok iyi takip ediyorum, harika giyiniyorum.' şeklinde..


Bilmiyorum bu durumu sadece ben mi fark ettim..
Bu yazıyı kimseyi yermek amacıyla yazmadım. Sadece fark ettim ve burada sizinle de paylaşmak istedim..



12 yorum:

  1. ya ben gecen gun bunu arkadasımla konustum desem,katalog gibi komik ve dumduz.. 'vitrin kopyacıları' tabirinde de cok haklısın bebegim.. tek değilsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak katalog demek yazarken aklıma gelmemişti.. Ama gerçekten öyleler, aynı şekilde giyip çıkıyorlar..

      Sil
  2. Hiç kusura bakmasınlar ama bana ne yakışıyorsa onu giyerim. Moda vs dinlemem :D moda diye giyinmek veya almak da yanlış esasen. İnsan kendi modasını kendisi yaratmalı. Sonuçta o adına moda dediğimiz şeyin de bir çıkaranı var ve o da senin benim gibi insan :D akıllı ve kendi beğenilerini başkalarına beğendirecek kadar güçlü olanlar, kitleleri de böyle moda adı altında arkasından sürüklüyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orası öyle ama markalarda sezondaki modaya göre ürün çıkarıyor.. Kendimiz dikmediğimiz sürece az da olsa modayı takip ediyoruz..

      Sil
  3. ayyyy bin yaşa canım! Bu kadar olur ya hakikaten madem hepsini alabilecek kadar da parana kıyıyorsun az biraz da yaratıcı ol da hakikaten modadan anlıyo diyelim :)
    Vitrin kopyacılarından sokakta o kadar var ki :) Hatta bazı semtlerde, vitrin bakmaya gerek yok. Dediğin gibi baştan aşağıya vitrin gibi gezenler var :D

    opuyorum senı kocamannn!

    YanıtlaSil
  4. Modayı takip etmeyeli uzun zaman oluyor sanırım ben yaşlanıyorum artık:P

    YanıtlaSil
  5. Çok haklısın canım, üstelik o kadar da çoklar ki, sokakta, internette nereye baksan görüyorsun. En kötüsü de yaratıcılıktan bu kadar yoksunken bakın bugün ne giydim havalarında olanları var, eee bu vitrinde giyilmişi zaten vardı, zahmet etmişin :)

    YanıtlaSil
  6. ben de katılıyorum, biraz özgün olsalar ne çıkar sanki..ama onlar öyle mutlu oluyor, ne desek işe yaramaz :P

    YanıtlaSil
  7. haksiz sayilmazsin tatlim.. ne yazikki bazilari icin "this is only way to follow the fashion" !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah kesinlikle çok doğru söyledin Lulucum!! :)

      Sil
  8. inan sen söyleyene kadar ben dikkat etmemiştim buna. ama böyle insanlar var evet. vitrin kopyacılarıda cuk oturmuş canım !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı beğenmenize sevindim.. O kadar çoklar ki, gördükçe sinirlenmemek elde değil...

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum!! :)